17 листопада 2013 р.

Сучасні педагогічні технології у навчально – виховному процесі


Виступ на педагогічній раді

Педагогічна технологія нерозривно взаємопов’язана з педагогічною діяльністю. У педагогічній діяльності головними діючими особами є вчитель та дитина. Саме вони на кожному етапі педагогічної діяльності, взаємодіючи один з одним і колективом у цілому, спільно вирішують завдання виховання, навчання та розвитку.
Учитель, як суб’єкт діяльності, керує навчально – виховним процесом, забезпечує його освітній, виховний і розвивальний характер. Удосконалення педагогічної діяльності впливає на розвиток особистості вчителя та учня, оскільки зовнішня дія, як правило, справляє вплив на психічні процеси, які в свою чергу якісно змінюють діяльність, виводять її на рівень творчості.
Педагогічна технологія – один із спеціальних напрямків педагогічної науки, покликаний забезпечити досягнення певних завдань, підвищувати ефективність навчально-виховного рівня, гарантувати його високий рівень. Отже, організація різних видів педагогічної діяльності передбачає використання варіативних технологій на рівні творчості та майстерності. У сучасній дидактиці представлені найрізноманітніші технології, бо кожен автор і виконавець привносять в педагогічний процес щось своє індивідуальне.
Я в своїй діяльності використовую ряд педагогічних технологій.
Технологія особистісно орієнтованого навчання – це така організація процесу навчання, в основі якої лежить визнання індивідуальності, самобутності, самоцінності кожної людини, що вимагає забезпечення розвитку і саморозвитку особистості учня виходячи із виявлення його індивідуального, неповторного, суб’єктивного досвіду, здібностей, інтересів, можливостей реалізувати себе в пізнанні, навчальній діяльності, поведінці.
Цілі особистісно орієнтованого навчання: розвиток пізнавальних здібностей учня, максимальне  розкриття індивідуальності учня.
Для найбільшої ефективності загального розвитку школярів розроблено технологію розвивального навчання. Розвивальне навчання – це активно-діяльнісний метод навчання, під час якого враховуються та використовуються природні закономірності індивідуального розвитку дитини, що зумовлюють розвиток знань, умінь , навичок і способів розумових дій, самокерованих механізмів особистості, емоційно-ціннісної та діяльнісно-практичної сфер.
Новою для української школи є технологія інтерактивного навчання.    Інтерактивне навчання –це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів: спів навчання, взаємонавчання, де і учень, і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання.
Метод проектів не є принципово новим у світовій педагогіці. Цілі і завдання проектної технології: навчити здобувати знання самостійно, застосовувати їх для розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань; сприяти формуванню в учнів комунікативних навичок; прищепити учням уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирання інформації, аналізу з різних точок зору, висування гіпотез, уміння робити висновки. Можуть бути різні підстави для вибору тематики проекту, яку можуть запропонувати як учителі так і самі учні. Розрізняють такі типи проектів: творчі, ігрові, інформаційні, практико-орієнтовані, дослідницькі.
Модульно-розвивальна технологія навчання є одним із видів особистісно орієнтованого навчання. Модульне навчання – це технологія навчання, сутність якого полягає в тому, щоб той, хто навчається, міг самостійно працювати із запропонованими йому індивідуальними програмами, що містять банк інформації та методичні рекомендації щодо виконання завдань.
Головним критерієм оцінки педагогічної технології є її ефективність та результативність.

Немає коментарів:

Дописати коментар