26 жовтня 2013 р.

Урок. Правила користування громадським транспортом


Основи здоровя, 1 клас

 Тема:Правила користування громадським транспортом

  Мета:   формування ключових компетентностей:
                 вміння вчитися – навчати школярів організовувати свою 
                 навчальну діяльність, відразу переключатись на нову роботу, 
                 мати власну думку, обґрунтовувати її;
                 загальнокультурної – використовувати набуті знання, уміння
                 під час виконання соціальних ролей, вчити учнів звязно 
                 висловлюватись;
                 соціальної – сприяти набуттю навичок правомірної поведінки,
                 розвивати у школярів здатність адекватно оцінювати свою 
                 поведінку;
                 здоров’язбережувальної – працювати над удосконаленням 
                 соціальної та духовної складової здоровя;
                 інформаційно-комунікативної – навчати учнів аналізувати й 
                 відстоювати потрібну інформацію, переносити набутий 
                 життєвий досвід у нову ситуацію;
                  формування предметних компетентностей: ознайомити учнів 
                  із видами громадського транспорту, допомогти їм засвоїти 
                  правила поведінки і користування громадським транспортом, 
                  посадки і підготовки до виходу; розвивати спостережливість, 
                  самостійність; виховувати культуру поведінки у громадському 
                  транспорті.
   Обладнання: предметні малюнки, загадки, картки, зошити з друкованою 
                           основою, компютер, презентація, тестові завдання.
   Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу


Хід уроку
І.    Організаційний момент
II.  Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
1.  Робота над загадками
- Дім по вулиці повзе, на роботу всіх везе.
Не на курячих ногах, у гумових чобітках. (Автобус)
- Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Трамвай)
- Має він салон місткий, комфортабельний, зручний.
За маршрутом він іде, струм від дроту він бере. (Тролейбус)
- Під землею справжнє диво – все там чисто і красиво,
А в тунелях залізниця: поїзд хутко скрізь домчиться. (Метро)
2. Бесіда
— Яку загальну назву можна добрати до цих відгадок?
—   Які види транспорту вам відомі? (Залізничний, морський, річковий, повітряний, автомобільний. Усі автомобілі можна поді­лити на вантажні, пасажирські та спеціальні.)
—   Які види транспорту були в давнину? (Презентація)
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про види громадського транс­порту, вивчите правила поведінки і користування громадським транспортом.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Вправа «Гронування»  -  Громадський транспорт
— Які види громадського транспорту вам відомі?
 (Картки: метро, ав­тобус, тролейбус, трамвай, таксі, мікроавтобус, пасажирський літак, теплохід, пасажирський поїзд).
2. Робота з підручником, ст. 96, бесіда за малюнками.
3. Робота в зошитах з друкованою основою, ст. 50.
- Позначте, якими видами транспорту користуються мешканці твоєї місцевості.
4. Бесіда
- Як називаються люди, які користуються транспортом? (Пасажири)
- Вам усім, напевно, доводилося бути пасажирами? Де по­трібно чекати на транспорт?
- Читання вірша Лесі Вознюк «На зупинці» (підр. ст. 97)
— Для того щоб багато людей одночасно швидко і без штовхання могли зайти і вийти з громадського транспорту, розроблено пра­вила.
5. Робота в групах : Складання правил безпечної поведінки пасажирів:
І гр. – на зупинці:
-  очікувати автобус, трамвай, тролейбус необхідно на зупинках;
-  не можна виходити на проїжджу частину вулиці;
-  не можна гратися і бігати на зупинці, слід поводитися спокійно;
-  необхідно дбайливо ставитися до обладнання зупинки.
ІІ гр. – в салоні транспорту:
-   у транспорті треба сидіти або стояти (якщо дозволено) у призначених для цього місцях, тримаючись за поручень або інші пристосування;
-   під час пересування в транспорті, обладнаному ременями безпеки, треба бути пристебнутим.
- не галасувати, не смітити в салоні.
6. Вивчення правил поведінки
Яких правил поведінки в транспорті ви дотримуєтеся? Доповніть речення:
•   Не шуміти, не штовхатись, чемно й лагідно триматись.
•   Без квиточка, знає кожен, їхать в транспорті не можна.
•   Старшим людям, як годиться, треба місцем поступиться.
•   Хочеш вийти — не штовхайся, потихеньку просувайся.
•   Як зійшов — шукати слід пішохідний перехід.
7. Ознайомлення зі знаками, що позначають  місце зупинки транспорту
— Пасажирського транспорту слід очікувати на тротуарі або на спеціально обладнаній зупинці. На зупинці не бігати, не галасувати, не штовхати людей. Не вибігати на проїжджу частину.
Робота в зошитах з друкованою основою, ст. 51
— Розгляньте знаки. Що вони означають?
 Розфарбуйте знаки зупинки міського транспорту
1) Місце зупинки автобуса.       2) Місце зупинки тролейбуса.
3) Місце зупинки трамвая.        4) Місце зупинки таксі.
8. Робота в групах:
І гр. – правила посадки:
-  спочатку необхідно пропустити пасажирів, які виходять з транспорту, а потім уже заходити;
-  заходити спокійно, не штовхаючись, за чергою, через задні двері;
-  пропустити вперед людей похилого віку, пасажирів з малень­кими дітьми, інвалідів.
ІІ гр. – правила висадки:
-   не можна самовільно відкривати двері;
-  виходити обережно, не штовхаючись, за чергою, через передні двері;
-   після  виходу з трамвая  слід  швидше  залишити проїжджу частину дороги.   
9. Правила переходу вулиці після висадки з транспорту:
-  Автобус і тролейбус завжди обходь ззаду, а трамвай - спереду, щоб бачити зустрічні рейки. Ще краще - почекай, доки транспорт від'їде, і ти зможеш спокійно оглядітися.
-  Після висадки з автобуса або тролейбуса необхідно дійти до пішохідного переходу або перехрестя і тільки там перейти дорогу.
-   Якщо ж переходу або перехрестя поблизу немає, то слід дочекатися, поки від'їде автобус або тролейбус і, переконавшись, що проїжджа частина вільна, можна перейти дорогу.
Гра «Добери малюнок»
Обходити ззаду – автобус, троллейбус (мал.).
Обходити спереду – трамвай (мал.).
V.  Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.  Робота над прислів'ям:
Під теплого слова і лід розмерзає.  
2. Технологія «Річечка»
- Сів  в автобус – не забудь:
Пасажиром чемним будь!
3. Опрацювання вірша Г.Бойка «У громадському транспорті»
(Підручник, ст. 98)
4. Гра «Третій зайвий»  (малюнки):
- Автобус, самоскид, трамвай.
- Трамвай, швидка допомога, метро.
- Теплохід, міжміський автобус, пасажирський літак.
5. Тестові завдання (картки)
6. Гра "Заборонено — дозволено".
І проспекти, і бульвари — всі шумливі в наші дні,
Ти проходь по тротуару лиш по правій стороні!
Пустувати тут, де люди, — ... (заборонено).
Стань взірцевим пішоходом!   Це — ... (дозволено).
Як заходиш до трамвая, краще уперед пройди,
Не крутись, це заважає, стій спокійно чи сиди.
їхать "зайцем" — знають всі — це — ...  (заборонено).
А бабусі дати місце — це — ... (дозволено).
Якщо ти гуляєш десь там, бігаючи, не забудь:
Переходиш перехрестя — особливо пильним будь.
Йти, коли червоне світло, — ... (заборонено).
На зелене навіть дітям йти ... (дозволено).
7. Презентація «Корисні поради»
VI. Підсумок уроку
1.     Продовж речення:
- Людей, які їдуть у транспорті, називають … .
- Сідати у транспортний засіб пасажир повинен на … .
- Коли заходиш у транспорт чи виходиш з нього, не … .
- Не забувай поступатися місцем … .
- В автобусі, трамваї, тролейбусі заходь через … двері, а виходь через … двері.
2. Технологія «Мікрофон»
— Якими видами громадського транспорту ви користуєтеся?
— Як правильно входити і виходити з транспорту?
— Як слід поводитися під час посадки?
— Кому потрібно допомагати під час посадки?
— Кого необхідно пропускати вперед під час посадки?
— Де слід очікувати пасажирського транспорту?

Немає коментарів:

Дописати коментар