22 вересня 2018 р.

Модельна навчальна програма. Тиждень 4: "Моє довкілля"


Четвертий тиждень: "Моє довкілля"


Зміст

Пояснювальна записка (6)
Ідейні засади (6)
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання (9)
Завдання четвертого тижня (9)
Очікувані результати четвертого тижня (9)
Освітні галузі та очікувані результати учіння (10)

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Що мене оточує? (14)

Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату
І. Ранкова зустріч «Що ти побачив дорогою до школи?»
1. Робота в парах «Що я побачив дорогою до школи?»
2. Гра «Скринька невідкритих таємниць»
II. Дослідження: що означає слово «довкілля»
III. Розпізнавання природних і рукотворних тіл.
Слухання вірша «Гімн довкіллю» (Є. Кукуяшна, О. Смага). Лічба
IV. Слухання вірша В. Чуба «Що таке довкілля?» або казки В.О. Сухомлинського «Горобчик і вогонь». Знаходження слів на позначення живої і неживої природи
V. Рефлексія. Повернення до «скриньки невідкритих таємниць»

Які «таємниці» має шкільне подвір’я? (22)

Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату
І. Ранкова зустріч.
II. Дослідження рукотворних і природних тіл за допомогою органів чуття
III. Слухання й обговорення оповідання «Хто з помічників найголовніший» (С. Собакар)
IV. Екскурсія на шкільне подвір’я
V. Фіксування вражень від екскурсії за допомогою писаних / друкованих літер, малюнків, символів, піктограм «Яку таємницю ти виявив на шкільному подвір’ї?»
VI. Рефлексія. Повернення до «скриньки невідкритих таємниць»

Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї? (32)

Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату
I. Ранкова зустріч
II. Дослідження «Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї?». Дослідницька мандрівка
III. Виготовлення гербарію з опалого листя тих дерев, що ростуть на нашому шкільному подвір’ї»
IV. Дидактична гра «Упізнай рослину за вказаними ознаками»
V. Перегляд та обговорення відеофільму «Квіти розпускаються»
VI. Рефлексія. Чому чорнобривці?

Кольори та звуки довкілля. Які вони? (39)

Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату
I. Ранкова зустріч «Кольори осені»
II. Кольорове лото
III. Гра «Як звучить довкілля»
IV. Слухання «кольорових» віршів
V. Рефлексія

Як поводитись у довкіллі, щоб не зашкодити собі і йому? (45)

Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату
I. Ранкова зустріч. Гра «Вірю / не вірю»
II. Складання правил поведінки у природі
III. Слухання й обговорення вірша «Зламана гілка» (А. Бортняк)
IV. Вправа «Я у природі». Вирішення проблемних ситуацій, пов’язаних із збереженням довкілля
V. Виготовлення знаків для охорони природи
VI. Рефлексія. Перегляд та обговорення мультфільму «Пригоди лісових друзів. Охорона природи»

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ДІТЕЙ

Що мене оточує?
Додаток 1. Розпізнавання природних і рукотворних тіл
Додаток 2. Гра «Квіткова галявина»
Які «таємниці» має шкільне подвір’я?
Додаток 3. Шкільне подвір’я
Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї?
Додаток 4. Дидактична гра «Упізнай рослину»
Кольори та звуки довкілля. Які вони?
Додаток 5. Гра «Кольорові звуки»
Додаток 6. Птахи
Додаток 7. Осіннє листя
Як поводитись у довкіллі, щоб не зашкодити собі і йому?
Додаток 8. Правила поведінки у природі
Додаток 9. Вправа «Я у природі»
Додаток 10. Знаки для охорони природи


(с) Проект «Реформування системи підготовки та професійного розвитку педагогів. Нова українська школа»

Матеріали для інших тижнів навчання можна переглянути тут.

Немає коментарів:

Дописати коментар