6 вересня 2018 р.

Модельна навчальна програма. Тиждень 2: "Мій/наш клас"


Ця програма та матеріали є результатом спільної праці фахівців з усіх регіонів України: учителів пілотних шкіл, тренерів з усіх областей України, авторів проекту Державного стандарту початкової освіти, методистів.

У пояснювальній записці до модельної навчальної програми зазначається, що її сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня й очікуваних результатів за галузями, які вчитель/вчителька реалізовуватиме впродовж тижня.

У рамках тижня окреслено ті проблеми/дослідницькі чи проблемні запитання, які стануть основою інтеграції та стрижнем освітнього процесу.

Другий тиждень: "Мій / наш клас"


Зміст: 
  • Пояснювальна записка - 6
  • Орієнтовні до слідницькі/проблемні запитання - 10
  • Завдання другого тижня - 10
  • Очікувані результати другого тижня - 10
  • Освітні галузі та очікувані результати учіння - 11

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

  • Як знайти свою класну кімнату? - 15
  • Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 15
  • Ранкова зустріч - 17
  • Екскурсія школою / квест (з допомогою працівників школи – бібліотекаря, психолога, соціального - педагога, медсестри, запрошених батьків, тощо) - 17
  • Створення схеми – малюнка «Власна дорога до мого класу» - 20
  • Розроблення емблеми (смайлика...) для класної кімнати - 21
  • Підсумок «Що тобі допоможе знайти свою класну кімнату?» - 22
  • Як почуватися комфортно у класі? - 23
  • Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 23
  • Ранкова зустріч - 25
  • Гра - знайомство з осередками класної кімнати та їх призначення («живим куточком», класною бібліотекою, ігровим осередком тощо) - 25
  • Робота із сюжетними малюнками - 27
  • Визначення власних пріоритетів (пошук найцікавішого осередку) - 28
  • Рефлексія. Створення малюнка про клас - 29
  • Як створити безпеку і затишок у класі? - 30
  • Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 30
  • Ранкова зустріч - 33
  • Встановлення правил поведінки у класі. Гра «Так – Ні» - 33
  • Перегляд відеоролика «Безпека у класі» - 37
  • Сюжетно-рольова гра «Облаштовуємо клас» (спільне створення комфорту й оновлення дизайну в класі: поповнення класної бібліотеки, облаштування куточка живої природи, ігрового осередка тощо) - 37
  • Виготовлення композиції із квітів «Спільний букет» (із фотографіям и учнів) - 38
  • Рефлексія «Що символізує букет квітів?». Створення нової традиції у класі - 39
  • Як нам стати класною спільнотою? - 40
  • Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 40
  • Ранкова зустріч «Що таке спільнота?» - 42
  • Групова пантоміма - загадка «Наші спільні вподобання» (діти об’єднуються в групи за вподобаннями («читачі», «музиканти», «художники», «спортсмени», «водії» тощо) - 43
  • Обговорення проблеми «Краще змагатися чи співпрацювати в спільноті?» з використанням ситуаційної вправи - 43
  • Змагання «Веселі старти» між двома командами - 44
  • Розучування пісні «Будуймо спільноту». Рефлексія щодо проблемного запитання - 49
  • Чого ми можемо досягнути спільно? - 51
  • Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 51
  • Ранкова зустріч. Гра «Добери словечко» - 53
  • Бесіда за змістом сюжетних малюнків/ фотографій «Дружня допомога» - 53
  • Сюжетно-рольова гра «На концерті» (ролі: «виконавці», «конферансьє», «глядачі») - 54
  • Обговорення проблем класу та варіантів їх розв’язання (робота в групах) - 55
  • Підбиття підсумків тижня. Спільне виконання пісні - 55

МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ДІТЕЙ

  • Екскурсія школою - 57
  • «Дорога до мого класу» - 61
  • «Що варто і чого не варто робити в класній кімнаті?» - 65
  • Гра «Так - Ні» - 68
  • «Дружня допомога» - 70


(с) Проект «Реформування системи підготовки та професійного розвитку педагогів. Нова українська школа»

Матеріали для інших тижнів навчання можна переглянути тут.

Немає коментарів:

Дописати коментар