Ця програма та матеріали є результатом спільної праці фахівців з усіх регіонів України: учителів пілотних шкіл, тренерів з усіх областей України, авторів проекту Державного стандарту початкової освіти, методистів.
У пояснювальній записці до модельної навчальної програми зазначається, що її сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня й очікуваних результатів за галузями, які вчитель/вчителька реалізовуватиме впродовж тижня.
У рамках тижня окреслено ті проблеми/дослідницькі чи проблемні запитання, які стануть основою інтеграції та стрижнем освітнього процесу.
Другий тиждень: "Мій / наш клас"
Зміст:
- Пояснювальна записка - 6
- Орієнтовні до слідницькі/проблемні запитання - 10
- Завдання другого тижня - 10
- Очікувані результати другого тижня - 10
- Освітні галузі та очікувані результати учіння - 11
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
- Як знайти свою класну кімнату? - 15
- Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 15
- Ранкова зустріч - 17
- Екскурсія школою / квест (з допомогою працівників школи – бібліотекаря, психолога, соціального - педагога, медсестри, запрошених батьків, тощо) - 17
- Створення схеми – малюнка «Власна дорога до мого класу» - 20
- Розроблення емблеми (смайлика...) для класної кімнати - 21
- Підсумок «Що тобі допоможе знайти свою класну кімнату?» - 22
- Як почуватися комфортно у класі? - 23
- Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 23
- Ранкова зустріч - 25
- Гра - знайомство з осередками класної кімнати та їх призначення («живим куточком», класною бібліотекою, ігровим осередком тощо) - 25
- Робота із сюжетними малюнками - 27
- Визначення власних пріоритетів (пошук найцікавішого осередку) - 28
- Рефлексія. Створення малюнка про клас - 29
- Як створити безпеку і затишок у класі? - 30
- Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 30
- Ранкова зустріч - 33
- Встановлення правил поведінки у класі. Гра «Так – Ні» - 33
- Перегляд відеоролика «Безпека у класі» - 37
- Сюжетно-рольова гра «Облаштовуємо клас» (спільне створення комфорту й оновлення дизайну в класі: поповнення класної бібліотеки, облаштування куточка живої природи, ігрового осередка тощо) - 37
- Виготовлення композиції із квітів «Спільний букет» (із фотографіям и учнів) - 38
- Рефлексія «Що символізує букет квітів?». Створення нової традиції у класі - 39
- Як нам стати класною спільнотою? - 40
- Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 40
- Ранкова зустріч «Що таке спільнота?» - 42
- Групова пантоміма - загадка «Наші спільні вподобання» (діти об’єднуються в групи за вподобаннями («читачі», «музиканти», «художники», «спортсмени», «водії» тощо) - 43
- Обговорення проблеми «Краще змагатися чи співпрацювати в спільноті?» з використанням ситуаційної вправи - 43
- Змагання «Веселі старти» між двома командами - 44
- Розучування пісні «Будуймо спільноту». Рефлексія щодо проблемного запитання - 49
- Чого ми можемо досягнути спільно? - 51
- Узагальнена таблиця: приклади навчальної діяльності. Очікувані результати учіння. Індекс конкретного очікуваного результату - 51
- Ранкова зустріч. Гра «Добери словечко» - 53
- Бесіда за змістом сюжетних малюнків/ фотографій «Дружня допомога» - 53
- Сюжетно-рольова гра «На концерті» (ролі: «виконавці», «конферансьє», «глядачі») - 54
- Обговорення проблем класу та варіантів їх розв’язання (робота в групах) - 55
- Підбиття підсумків тижня. Спільне виконання пісні - 55
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ДІТЕЙ
- Екскурсія школою - 57
- «Дорога до мого класу» - 61
- «Що варто і чого не варто робити в класній кімнаті?» - 65
- Гра «Так - Ні» - 68
- «Дружня допомога» - 70
(с) Проект «Реформування системи підготовки та професійного розвитку педагогів. Нова українська школа»
Матеріали для інших тижнів навчання можна переглянути тут.
Немає коментарів:
Дописати коментар