І к л а с
Колір (ази кольорознавчої компетентності)
- основні та складені кольори, світлі та темні відтінки, виражально-емоційні можливості кольору;
- відмінність за якісними та технічними характеристиками гуашевих і акварельних фарб, кольорових олівців та крейдочок;
- способи роботи різними пензлями (набирання фарби, додавання води, нанесення фарби на папір з сильним або слабким натиском; робота кінцем пензля чи всією площиною);
- виконання роботи фарбами без попереднього малюнка олівцем;
- змішування фарб на палітрі для одержання необхідного відтінку та густини;
- гра з фарбами на палітрі (вправи з довільного змішування кольорів);
- гра з кольором та формою (створення довільних «кольорових плям»);
- організація робочого місця до і після роботи.
Форма (обізнаність у
галузі форми )
- найпростіші форми (коло, куля, квадрат, куб, прямокутник, циліндр); співвідношення форми та розмірів предметів (великий, малий, високий, низький, широкий, вузький); складові частини будівель; особливості зображення дерев та інших рослин, людей, деяких видів тварин;
- гра з довільним проведенням різних за напрямком та формою ліній;
- робота з різними графічними матеріалами (олівці, фломастери, туш, кулькова ручка, вуглина);
- передавання графічними засобами характерних особливостей предметів (порівняння ширини та висоти);
- відтворення у графічній роботі предметів різної форми (порівняння схожості та відмінності деяких площинних і просторових форм);
- зображення нескладних будівель з урахуванням їх взаємозалежності від місця розташування.
Простір (компетентність відносно простору)
- деякі просторові орієнтири (вгору, вниз, ліворуч, праворуч, над, під);
- особливості зображення відкритого простору (ближче — нижче, далі — вище);
- тривимірність об'ємно-просторових предметів;
- розміщення предметів , із збереженням їх взаємно просторових положень (поряд, над, під);
- формування уявлень про основні напрями у просторі: «горизонтально», «вертикально)», «похило»;
- пошук пластичної виразності об'ємно-просторових форм способом згинання "паперу (типу «оригамі»);
- використання законів перспективи у зображенні відкритого простору;
- ознайомлення з особливостями рельєфних та круглих просторових форм;
- створення різних об'ємно-просторових форм (моделі транспортних засобів) способом конструювання;
- відтворення глибини простору в площинному зображенні нескладних архітектурних споруд («загороджування» дальніх предметів близькими);
- ліплення з пластиліну або глини двох просторових за формою і різних за розмірами предметів способом «нарощування» об'ємів;
- робота з різними матеріалами (паперова пластика, пластилін, глина, поролон, пінопласт) для створення об'ємно-просторових форм.
Композиція (опанування
основ композиції)
- вибирати положення аркуша залежно від форми та розташування зображуваних предметів (відповідність величини зображення розміру аркуша);
- вибирати положення аркуша (горизонтальне, вертикальне) залежно від змісту художньої роботи;
- ритмічно організовувати зображення способом повторення та чергування (симетрія та асиметрія);
- розміщувати предмети на поверхні аркуша з урахуванням смислових зв'язків між предметами;
- опановувати процес створення зображення (організація діяльності, вибір змісту, розміщення на аркуші).
Немає коментарів:
Дописати коментар