18 листопада 2014 р.

Компетентність учнів початкової школи стосовно образотворчого мистецтва

І  к л а с
Колір (ази кольорознавчої компетентності)
  • основні та складені кольори, світлі та темні відтінки, виражально-емоційні можливості кольору;
  • відмінність за якісними та технічними характеристиками гуашевих і акварельних фарб, кольорових олівців та крейдочок;
  • способи роботи різними пензлями (набирання фарби, додавання води, нанесення фарби на папір з сильним або слабким натиском; робота кінцем пензля чи всією площиною);
  • виконання роботи фарбами без попереднього малюнка олівцем;
  • змішування фарб на палітрі для одержання необхідного відтінку та густини;
  • гра з фарбами на палітрі (вправи з довільного змішування кольорів);
  • гра з кольором та формою (створення довільних «кольорових плям»);
  • організація робочого місця до і після роботи.
Форма (обізнаність у галузі форми )
  • найпростіші форми (коло, куля, квадрат, куб, прямокутник, циліндр); співвідношення форми та розмірів предметів (великий, малий, високий, низький, широкий, вузький); складові частини будівель; особливості зображення дерев та інших рослин, людей, деяких видів тварин;
  • гра з довільним проведенням різних за напрямком та формою ліній;
  • робота з різними графічними матеріалами (олівці, фломастери, туш, кулькова ручка, вуглина);
  • передавання графічними засобами характерних особливостей предметів (порівняння ширини та висоти);
  • відтворення у графічній роботі предметів різної форми (порівняння схожості  та відмінності деяких площинних і просторових форм);
  • зображення нескладних будівель з урахуванням їх взаємозалежності від місця розташування.  
Простір (компетентність відносно простору)
  • деякі просторові орієнтири (вгору, вниз, ліворуч, праворуч, над, під);
  • особливості зображення відкритого простору (ближче — нижче, далі — вище);
  • тривимірність об'ємно-просторових предметів;
  • розміщення предметів , із збереженням їх вза­ємно просторових положень (поряд, над, під);
  • формування уявлень про основні напрями у просторі: «горизонтально», «вертикально)», «похило»;
  • пошук пластичної виразності об'ємно-просторових форм способом згинання "паперу (типу «оригамі»);
  • використання законів перспективи у зображенні відкритого простору;
  • ознайомлення з особливостями рельєфних та круглих просторових форм;
  • створення різних об'ємно-просторових форм (моделі транспортних засобів) способом конструювання;
  • відтворення глибини простору в площинному зображенні нескладних архітектурних споруд («загороджування» дальніх предметів близькими);
  • ліплення з пластиліну або глини двох просторових за формою і  різних за розмірами предметів способом «нарощування» об'ємів;
  • робота з різними матеріалами (паперова пластика, пластилін, глина, поролон, пінопласт) для створення об'ємно-просторових форм.
Композиція (опанування основ композиції)
  • вибирати положення аркуша залежно від форми та розташування зображуваних предметів (відповідність величини зображення розміру аркуша);
  • вибирати положення аркуша (горизонтальне, вертикальне) залежно від змісту художньої роботи;
  • ритмічно організовувати зображення способом  повторення та чергування (симетрія та асиметрія);
  • розміщувати предмети на поверхні аркуша з урахуванням смислових зв'язків між предметами;
  • опановувати процес створення зображення (організація діяльності, вибір змісту, розміщення на аркуші). 

Немає коментарів:

Дописати коментар