Оцінювання є особливою стороною контролю, а педагогічна оцінка – його
результатом. Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передбачає
врахування рівня досягнень учня, а не кількості його помилок. Оцінка
виражається в оцінних судженнях і висновках учителя, які є її якісними
(словесними, вербальними) показниками, або ж у балах, тобто кількісних
показниках.
Оцінювання - процес встановлення
рівня навчальних досягнень учня в оволодінні змістом предмета порівняно з
вимогами чинних програм.
Навчальна діяльність має дати дитині не лише знання, уміння й навички, а й
сформувати в неї компетентності, що базуються на знаннях, досвіді, цінностях,
здібностях, набутих завдяки навчанню. Отже, поняття компетентності не зводиться лише до знань, умінь та навичок, а
належить до сфери складних умінь і якостей особистості.
Оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу здійснюється вербально.
Багатьма учителями і батьками вербальне оцінювання сприймається негативно через
недостатню поінформованість про значення цієї категорії. Якщо говорити про
вербальне оцінювання в першому класі, то воно регламентується законодавчо та є
невід’ємною частиною навчально-виховного процесу початкової школи. На жаль,
поки вербальне оцінювання в першому
класі, по суті, є лише декларацією і залишатиметься нею доти, доки не з'явиться
реальна технологія – інструмент організації вербального оцінювання на
початковому етапі навчання. Для цього необхідно змінити процедуру оцінювання,
організувавши її як спільну діяльність, поступово передаючи ініціативу оцінки
дій учня в руки самої дитини. Саме в цьому, на нашу думку, полягає суть технології вербального оцінювання,
у якому немає кількісних показників (балів), але є якісні (словесні та вербальні) показники.
Немає коментарів:
Дописати коментар