3 квітня 2014 р.

Авторитет учителя

Авторитет учителя є одним із наріжних каменів педагогічної діяльності. Звісно, авторитет потрібно за­воювати, і робити це слід від першого дня перебування в освітньому закладі.


Здобуваємо авторитет
Сутність, специфічні особливості й функції влас­ного педагогічного авторитету обумовлені тим, що багато дитячих очей як рентгеном наскрізь просвічу­ють і виявляють моральний стан особистості педаго­га. У сучасного вчителя-вихователя немає іншого мо­рального вибору, крім чистоти, щирості, відкритості й прямоти. Інакше вчитель неминуче втрачає свій вплив на дітей і право бути їхнім вихователем. Суть педагогічного авторитету полягає в постійному роз­витку педагогом у собі цивільної, творчої, людської особистості, справжньої духовності та інтелігентнос­ті. Дитина авансує педагогові свої повагу, довіру, при­хильність, зважаючи на природне припущення про ви­сокі якості його особистості.
Справжній авторитет не можна отримати та уза­конити «зверху», його можна тільки заслужити чесною й завзятою працею. Існує думка, що посада вчителя сама по собі забезпечує йому авторитет серед учнів, проте це не так. У наш складний час посадовий авторитет повністю замінений авторитетом особистісним.
Через це розрізняють авторитет ролі, тобто авто­ритет влади, і владу авторитету. Якщо перший даєть­ся посадою вчителя, то другий є результатом тривалих взаємин. Авторитет посади не є надійним, він швид­коплинний, якщо не підкріплюється владою особис­тості, добровільним визнанням школярами професіоналізму вчителя.
Кожний педагог намагається завоювати авторитет. Не бажаючи працювати над собою, окремі педагоги роблять це помилковим шляхом, що призводить до завоювання помилкового авторитету.
На жаль, не існує певних правил та вказівок для завоювання авторитету, проте ми можемо навести кілька рекомендацій для подолання цього складного шляху.


* Фото - з інтернету.

2 коментарі: