Авторитет учителя є одним із наріжних каменів педагогічної діяльності.
Звісно, авторитет потрібно завоювати, і робити це слід від першого дня
перебування в освітньому закладі.
Здобуваємо авторитет
Сутність, специфічні особливості й функції власного педагогічного
авторитету обумовлені тим, що багато дитячих очей як рентгеном наскрізь
просвічують і виявляють моральний стан особистості педагога. У сучасного
вчителя-вихователя немає іншого морального вибору, крім чистоти, щирості,
відкритості й прямоти. Інакше вчитель неминуче втрачає свій вплив на дітей і
право бути їхнім вихователем. Суть педагогічного авторитету полягає в
постійному розвитку педагогом у собі цивільної, творчої, людської особистості,
справжньої духовності та інтелігентності. Дитина авансує педагогові свої
повагу, довіру, прихильність, зважаючи на природне припущення про високі
якості його особистості.
Справжній авторитет не можна отримати та узаконити «зверху», його можна
тільки заслужити чесною й завзятою працею. Існує думка, що посада вчителя сама
по собі забезпечує йому авторитет серед учнів, проте це не так. У наш складний
час посадовий авторитет повністю замінений авторитетом особистісним.
Через це розрізняють авторитет ролі, тобто авторитет влади, і владу
авторитету. Якщо перший дається посадою вчителя, то другий є результатом
тривалих взаємин. Авторитет посади не є надійним, він швидкоплинний, якщо не
підкріплюється владою особистості, добровільним визнанням школярами професіоналізму
вчителя.
Кожний педагог намагається завоювати авторитет. Не бажаючи працювати над
собою, окремі педагоги роблять це помилковим шляхом, що призводить до завоювання
помилкового авторитету.
На жаль, не існує певних правил та вказівок для завоювання
авторитету, проте ми можемо навести кілька рекомендацій для подолання цього
складного шляху.
* Фото - з інтернету.
Дякую за цінний матеріал
ВідповістиВидалитиБудь ласка! Завжди рада поділитися матеріалом з колегами.
Видалити