У дидактиці існує
кілька підходів до класифікації уроків залежно від ознак, узятих за основу. За способами проведення виділяють
уроки-лекції, уроки-бесіди, уроки-диспути, уроки самостійної роботи учнів та
інші.
Основною
організаційною формою навчання в сучасній школі є урок.
Урок — форма
організації навчання, за якої заняття проводить учитель з групою учнів
постійного складу, одного віку й рівня підготовки впродовж певного часу й
відповідно до розкладу.
Урок має такі особливості:
·
є завершеною та обмеженою в
часі частиною навчального процесу, під час якого розв'язуються певні
навчально-виховні завдання;
·
кожен урок включається в
розклад і регламентується в часі та за обсягом навчального матеріалу;
·
на відміну від інших форм
організації навчання є постійною формою, що забезпечує систематичне засвоєння
учнями знань, умінь і навичок;
·
відвідування уроків обов'язкове
для всіх учнів, тому вони вивчають систему знань, поділених поурочне, в певній
логіці;
·
є гнучкою формою організації
навчання, яка дає змогу використовувати різні методи, організовувати
фронтальну, групову та індивідуальну навчальну діяльність учнів;
·
спільна діяльність учителя й
учнів, а також спілкування великої сталої групи учнів (класу) створює
можливості для згуртування колективу дітей;
·
сприяє формуванню пізнавальних
якостей особистості (активності, самостійності, інтересу до знань), а також
розумовому розвитку учнів.
У дидактиці існує кілька підходів до класифікації уроків залежно від ознак,
узятих за основу. За способами проведення виділяють
уроки-лекції, уроки-бесіди, уроки-диспути, уроки самостійної роботи учнів та
ін. За етапами навчальної діяльності — вступні уроки, уроки первинного
ознайомлення з матеріалом, уроки формування понять, виведення законів і правил,
уроки застосування знань на практиці, уроки повторення й узагальнення
матеріалу, контрольні уроки, комбіновані уроки.
Найбільш вдалою в
сучасній теорії та практиці навчання є класифікація, в основу якої покладено
дидактичну мету і місце уроку в загальній системі уроків (Б. Єсипов, М.
Махмутов, В. Онищук). Перебуваючи на однакових позиціях, ці автори пропонують
різну кількість типів уроків. За класифікацією В. Онищука розрізняють такі
типи:
·
урок засвоєння нових знань;
·
урок формування вмінь і
навичок;
·
урок застосування знань, умінь
і навичок;
·
урок узагальнення і
систематизації знань;
·
урок перевірки, оцінювання та
корекції знань, умінь і навичок;
·
комбінований урок.
Кожен тип уроку має
свою структуру, тобто склад (з яких елементів або етапів складається), послідовність
(в якій послідовності ці елементи входять у заняття), зв'язок (як вони пов'язані
між собою).
* Використано матеріали Освіта.ua (Педагогіка)
Немає коментарів:
Дописати коментар