Лист МОН України від 1/9-380 від 10.08.2015«Щодо методичних рекомендацій для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Початкова школа
У 2015/2016
навчальному році початкова школа повністю переходить на нові навчальні програми,
відповідно четвертокласники продовжують навчання і за новими предметами, такими
як: «Природознавство», «Я у світі», «Інформатика». У разі, якщо з фінансових
причин підручники не будуть доставлені
до початку навчального року, пропонуємо в навчально-виховному процесі
використовувати по можливості підручники 2004 року, робочі зошити (за згодою
батьків) та додаткові дидактичні посібники.
Українська мова
Основною метою
навчання учнів 4 класу української мови є продовження формування складників
комунікативної компетентності, зокрема: здатності сприймати і розуміти почуту і
прочитану інформацію, спілкуватися з людьми різного віку і статусу,
висловлювати і доводити власні думки в усній і письмовій формах.
Реалізація
зазначеної мети здійснюється за змістовими лініями – мовленнєвою, мовною,
соціокультурною і діяльнісною.
Мовленнєва лінія спрямована
на вдосконалення аудіативних умінь, розвиток діалогічного та усного і писемного
монологічного мовлення.
У процесі
вдосконалення аудіативних умінь слід концентрувати увагу на розумінні учнями
теми і мети прослуханого тексту, на здатності встановлювати
причиново-наслідкові зв’язки, розуміти значення образних висловів, висловлювати
власні думки з приводу почутого.
Під час розвитку
діалогічного мовлення необхідно формувати такі якості як толерантність,
доброзичливість, повагу до співрозмовника, уміння доводити свою думку,
переконувати.
Особливу увагу в 4
класі слід приділяти розвитку писемного мовлення школярів, оскільки випускники
початкової школи повинні вміти писати переказ тексту обсягом 70-100 слів і
тексти різних типів (розповіді, описи, міркування) обсягом 60-80 слів. Для
формування цих умінь призначені уроки розвитку зв’язного мовлення.
Учні 4 класу також
мають бути здатні написати тексти практичного призначення – записку,
запрошення, привітання, листа, замітку до стінгазети.
Реалізація мовної
лінії передбачає формування орфографічних і пунктуаційних умінь на основі
необхідних теоретичних знань з мови. Зокрема, у 4 класі учні повинні поглибити
знання про текст, речення, іменник, прикметник, дієслово, одержати уявлення про
числівник, займенник, прислівник, засвоїти такі правила правопису, як:
відмінкові закінчення іменників і прикметників; правопис іменників, у яких при
змінюванні відбувається чергування приголосних [г], [к], [х] із [з´], [ц´],
[с´] та голосних [і] з [е], [о]; особові закінчення дієслів; правопис
найуживаніших числівників, прислівників.
Немає коментарів:
Дописати коментар